Sari la conținut

Servicii de user testing

User testing este procesul prin care interfața și funcțiile unui site web, aplicație, produs sau serviciu sunt testate de utilizatori reali care îndeplinesc sarcini specifice în condiții reale.
Scopul acestui proces este de a evalua utilizabilitatea acelui web site sau a aplicației și de a decide dacă produsul este gata să fie lansat pentru utilizatorii reali.
Pentru rezultate relevante, testerii nu ar trebui să fie directionați prea mult și ar trebui să li se permită să interacționeze cu site-ul sau aplicația în mod natural, pentru a vedea dacă sistemul este suficient de intuitiv și confortabil pentru a fi folosit de către persoanele care nu sunt încă familiarizate cu acesta.
În urma testării site-ului sau a soft-ului întelegeți unde acesta are erori, cerințe lipsă sau lacune. 

Modalități de testare a utilizabilității

Ce înseamnă testarea utilizabilității?
Putem sa definim acest concept ca fiind eficiența și ușurința utilizării unei pagini web. a unei interfețe electronice sau a unui site de comerț electronic de către un utilizator pentru a satisface nevoile acestuia.

Cu alte cuvinte, dacă scopul și așteptările unui potențial client corespund cu cele oferite de site-ul sau magazinul tău online sunt sanse mai mari ca acesta să cumpere produsul sau serviciul oferit de tine. Dacă el nu va găsi ceea ce dorește, el va renunța să mai interacționeze cu site-ul sau produsul tău. Acest lucru va duce la pierderea unui potențial client. Nu este vina utilizatorului că nu este suficient de tehnic sau obișnuit cu utilizarea magazinelor online, dar este vina celui care administrează acea platformă online, că nu corespunde cu o utilizare simplă și eficientă.
Utilizabilitatea bună este o cerință obligatorie pentru un site de comerț electronic. Un magazin online care nu își îndeplinește scopul de a vinde produse din cauza experienței slabe pe care o oferă utilizatorilor, nu poate fi numit magazin online sau site de comerț electronic. Se disociază de scopul pentru care a fost creat, acela de a vinde!

Sondaje

Un alt tip de testare a utilizatorilor este reprezentat de sondaje, care te ajută să obții feedback de la clienți despre produsul tău și lucruri care v-ar ajuta să-l îmbunătățiți. Este una dintre cele mai simple modalități de a obține date de la clienți.
Sondajele de satisfacție oferă, într-un timp scurt, o mulțime de răspunsuri de la clienți, cu privire la produsul tău. Informațiile colectate vor ajuta proiectantul să aibă indicații clare în procesul de organizare a informației, pentru a oferi clienților tăi o experiență perfectă de utilizator.

Servicii de user testing/usability testing

Focus grup

Focus grupul este o tehnică de cercetare calitativă, care constă în stabilirea unei discuții pe un subiect dat cu un grup format din 8-10 participanți, de obicei timp de 1-2 ore. Metoda permite obținerea de informații detaliate despre motivatiile și comportamentele categoriilor de interese.

Această tehnică poate fi utilizată in diverse domenii, cum ar fi:

User testing vs. usability testing

Care este diferența dintre user testing (testarea utilizatorului) și usability testing (testarea utilizabilității)?

În primul rând, ,,user testing” se referă la emoțiile, răspunsurile și comportamentele unui client în ceea ce privește produsul tău, din momentul în care începe să le folosească până în momentul în care se oprește.

În al doilea rând, testarea utilizabilității este o metodă diferită de testarea. Această metodă se referă la modul în care unii clienți pot folosi produsul tău pentru a atinge un obiectiv specific, lucru care joacă un rol important în experiența lui de utilizator, dar ceea ce este cu adevarat diferit de operațiunea de ,,user testing”, este că testele de utilizare nu acoperă întreaga experiență a clienților.

Sunt aceste testări importante? Răspunsul este categoric da, aceste testări joacă un rol important în dezvoltarea unui produs, serviciu sau magazin online.

Vrei să te asiguri că serviciile sau magazinul tău online este user friendly?